Wat doe jij voor werk, juf? || 2.

School

Een tijdje geleden deelde ik een post met jullie over mijn werk.
Inmiddels zijn we bijna een maand verder en heb ik weer wat foto’s verzameld.

Tijdens de Olympische Spelen waren er een paar interessante wedstrijden onder schooltijd. Zo’n groot digibord is dan ideaal. De kids vonden het net een bioscoop en ze vonden het heel leuk om te volgen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deze week zijn de kindgesprekken en krijgen alle kinderen hun rapport mee. Dat betekent een heleboel schrijven. Gelukkig had ik alles ruim op tijd af en kon ik ook nog lekker genieten van het weekend.
Naast de lessen uit de methodes en alle andere dingen die worden aangeboden zijn er nog een heleboel andere activiteiten die voorbereid moeten worden. Woensdagmiddag is daar ideaal voor. Hier was ik bezig met het uitzoeken van een rekencircuit.

 

 

 

 

 

 

 

Hoe lief is dit? Alle kinderen kregen een letterdiploma omdat alle letters waren aangeboden en ze ze allemaal kenden. Dit meisje uit mijn klas zei: “Maar juf, jij hebt het allemaal aan ons geleerd en jij krijgt geen eens een diploma!” Toen had ze thuis een diploma voor mij gemaakt. Zo leuk!

 

Zo schattig. Sommige kinderen schrijven nog alles op zoals ze het horen. Ook zo met het woordje ‘broer’. Lief toch? Uiteraard wel even uitgelegd hoe het wel moet 😉
Minstens 1 keer per week probeer ik een activiteit buiten te doen. Hier begonnen we met aan elkaar schrijven en mochten ze het eerst buiten met kwasten en water proberen. Ik merk dat sommige kinderen echt beter gaan presteren hierdoor en er meer plezier in beleven. Leuk om te zien.
Ook weer zo schattig. Twee meiden hadden een hele kijkdoos gemaakt en hadden de klas nagemaakt. Inclusief onder andere een werkende lamp, een klok, een digibord en nog meer dingen. Super creatief en leuk.
Met Valentijn heeft iedereen een kaartje naar iemand thuis gestuurd. Hoe ontzettend schattig is dit?
Schaatskoorts!
Buiten oefenen met de klanken. Hartstikke leuk vinden ze dat!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *